asd asdsa f
Finance

Neošiďte se

Když se člověk vydá na cesty, je pochopitelné, že je jeho přáním, aby dorazil včas a v pořádku do cíle. A to bez ohledu na to, vydává-li se tam služebně nebo soukromě, za povinnostmi nebo zábavou. Prostě plánuje, že tehdy a tehdy vyrazí a tehdy a tehdy bude tam a tam, aby tam dělal to a to. A je nyní naprosto jedno, co.
Ovšem ne vždy se vše vydaří tak, jak má. A zatímco na železnice vesměs jenom žehráme a pak nad tím mávneme rukou, protože už jsme na zpoždění u vlaků zvyklí a spíš nás zarazí, když spoj přijede načas, u leteckých přepravců je to jiné kafe.

kompenzace

U těch už se nejednou rezignovaně rukou nemává. U těch se vyžaduje. Alespoň tedy mezi námi Evropany.
Pokud se totiž ‚zadaří‘, nabere takový let klidně i mnohahodinové zpoždění a někdy je dokonce rovnou zrušen. A co pak?
Pokud je na vině dopravce, sídlící někde na území Evropské unie, Norska, Švýcarska a Islandu, provozující linku ve zmíněných zemích nebo z těchto zemí odlétající, mají jeho pasažéři nárok nejen na to, aby je tedy dostal do cíle někdy později, případně jim vrátil peníze a odvezl je zpátky domů, ale náleží jim i patřičné odškodnění. Náhrada za zpožděný let pohybující se ve vcelku ‚zajímavých‘ částkách, od 250 až do 600 eur.

Takové odškodnění náleží cestujícímu, jehož aerolinie nedopravily včas do cíle, ovšem jedině za předpokladu, že za to tyto mohou. Pokud je na vině dejme tomu stávka zaměstnanců třetí strany, počasí, přírodní katastrofa, bezpečnostní situace nebo omezení letového provozu, je z toho dopravce venku.
A protože je nasnadě, že se nikomu takové peníze jen tak rozhazovat nechce, může být problém je z nich vymámit. Protože je v takovém případě třeba ony aerolinie usvědčit, vymlouvají-li se neprávem na něco, co nemohly ovlivnit, nebo jednoduše nekomunikují. A když je nejhůř, je třeba to dostat až před soud.

osobní letadlo

Což je pro leckoho příliš složité, unavující a jinak nepříjemné. A ještě nepříjemnější je domáhat se odškodnění u jiných než zmíněných aerolinek, jež se řídí zákony svých zemí či svými přepravními podmínkami, v nich se prosťáček orientuje ještě hůř.
A proto je v podobných případech vhodné nechat se zastupovat odborníky, kteří ví, jak v tom chodit. Kteří umí situaci správně posoudit, umí z aerolinií ty peníze dostat a navíc si účtují platbu za svou práci jen v případě úspěchu.
Protože by byl blázen ten, kdo by nad tím mávl rukou. Nad takovými penězi, na něž má nárok. Ať se to dopravcům líbí nebo ne.