Móda

Odívání v období empíru

Empír je také nazýván jako císařský sloh, který čerpá vše ze staré antiky. Historici jej umisťují do let1804 až 1815. Jde o čisté a rovné tvary architektury, odráží se v sochařství, malířství a v neposlední řadě se dotýká i tehdejší módy.

korunovace krále

Dámská garderoba obnášela šaty ušité z lehkého materiálu, s antickými ornamenty, jako bylo hedvábí. Tyto šaty měly vysoko umístěný pas, pro léto opatřeny krátkým balonovým rukávem, střih byl splývavý a délka sukně s vlečkou končila nad kotníkem. Dekolty šatů často zdobily květy růžových, či bílých růží, které se objevovaly i upravených antických účesech. Oblíbeným šperkem empíru byly perly a také dvouplášťové medailony s portréty svého vyvoleného. Na nohu obouvala dáma ploché boty bez podpatku, a v kurzu byly stále ještě zlaté společenské páskové sandály. Častým doplňkem šatů byl přehoz přes ramena. Nesměla chybět ani taštička, zvaná “pompadůrka”(váček se stahovací šňůrkou pošitý korálky, nebo zdobený bohatou výšivkou). Nezbytností této doby se staly i vysoké, nad lokty sahající jemné kozinkové rukavičky, které dáma ve společnosti nikdy neodkládala. Velice žádané byly kašmírové, přivezené z Egypta. Vzhledem k rozvoji průmyslové výroby látek, byla jejich dostupnost větší i pro střední vrstvy (začíná se objevovat i první konfekce)
zámek kačina

Hlavním požadavkem na mužský šatník byl švih a střih    

Kolem roku 1800 se pánské kalhoty prodloužily a zasunuly do vysokých naleštěných holínek. Důstojnou, vzpřímenou polohu hlavy zajišťoval výrazný, tuhý a vysoký límec s vázankou. Vázanky měly velmi rafinovaně tvořené uzly, do kterých byla mnohdy vetknuta jehlice s perlou. Košile bývala doplněna barevnou vzorovanou vestou a vše přikryl tmavý frak. Přírodní krátký účes s nedbale pohozenými prameny do obličeje pokryl černý cylindr a v případě oblečené uniformy to byl typický a z napoleonských bitev známý, třírohý klobouk.    

Prosinec 2019
Po Út St Čt So Ne
« Lis    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Poslední

  • Získejte povědomí veřejností díky PPC

    Jak zvýšit návštěvnost stránek? Metod existuje různě, ale je třeba uvědomit si, že samotná možnost propagace se odvíjí od dvou základních způsobů. Existují hned dva základní způsoby: Přirozený = tento způsob je založen na optimalizaci pro vyhledávače, která slibuje vyšší návštěvnost díky jednoduššímu vyhledávání Umělý = spočívá ve využití různých typů reklamy, přičemž velmi oblíbeným…

  • Seznamte se se slupovacím lakem

    S nakupováním a používáním kosmetických přípravků má bohaté zkušenosti každá dospělá žena. Jsou to výrobky, které nám pomáhají zvýšit naše sebevědomí, ale i docílit takového vzhledu, abychom se cítily krásnější. V široké nabídce nalezete mnoho kosmetiky nejen na obličej nebo tělo, ale i na vaše ruce. A kromě kvalitních krémů si jejich vzhled můžou ženy…

  • Půjčte si větší auto!

    V životě si téměř každý z nás koupí nějaké auto. Když si jej pořizujeme, tak bychom se měli soustředit na to, co od něj očekáváme a na jaké cesty a na jaké příležitosti jej budeme potřebovat. Pokud budeme potřebovat jezdit krátké vzdálenosti do města, tak je velmi výhodné si koupit menší vozítko, protože s ním pohodlně zaparkujeme na…

  • Batohy pro všechny, kteří milují výlety

    Jestli patříte do skupiny lidí, kteří rádi vyhledávají prostředí lesa a navštěvují různá zajímavá místa, nepochybně se https://plzensky.denik.cz/zpravy_region/vysokoskolaci-vyzaduji-komfort-chteji-lepsi-pokoje-a-vice-soukromi-20170925.html bez základního vybavení na túru a výlety neobejdete. Kromě oblečení a kvalitní obuvi, je nezbytné vlastnit i batoh, do kterého umístíte všechno, co budete potřebovat mít po ruce – i mimo váš domov. Armádní batohy Bestarmy vám…

  • Odvoz vašeho automobilu

    Každý z nás se ne jednou dostane do situace, kdy by potřeboval svého osobního řidiče. Zkrátka jdete s klientem na oběd a nechcete tam dojet veřejnou dopravou tak jedete samozřejmě svým automobilem. S klientem běží vše, jak si představujete a na dobře uzavřený obchod si samozřejmě dáte skleničku, nebo dvě. Ocení to jak klient, tak samozřejmě vy a…