Podnikání

Jak na dobrý podnikatelský plán?

Podnikatelský plán by měl obsahovat hlavní cíle a strategie podniku, podnikatelský záměr a jeho přednosti, vymezení trhu, cílových skupin a konkurentů, další kroky budování podniku, plánování obratu, hospodářské výsledky a financování.
kancelářské potřeby
Podnikatelský plán slouží jednak k interním a jednak k externím účelům.
Pří sestavování podnikatelského plánu si podnikatel ujasní, jaké kroky musí učinit v jednotlivých oblastech, jak osloví zákazníky, na kterých trzích bude nabízet svůj produkt, jak silná je konkurence, jak se odliší od konkurence či kolik bude potřebovat zaměstnanců.

Externí funkce podnikatelského plánu je důležitá zejména pokud firma potřebuje investora či nějakou podnikatelskou podporu.

Podnikatelské plán by měl být:
– inovativní – měli bychom popsat jakou má náš výrobek přidanou hodnotu, v čem jsme lepší než  
                         konkurence, jaké jsou naše silné stránky
– srozumitelný a stručný – neměli bychom zacházet do technických detailů, měli bychom se držet
                                               pouze základních faktů a vyjadřovat se jednoduše
– logický a přehledný – myšlenky v podnikatelském plánu musí být podloženy fakty a neměly si
                                         odporovat
– pravdivý a reálný – měli bychom v plánu uvádět i naše slabé stránky, hodnocení konkurence a
                                      veškerá rizika, neměli bychom být příliš optimističtí ani pesimističtí
– orientován na budoucnost

Struktura podnikatelského plánu není nikde pevně stanovená, mnoho autorů má svou upravenou verzi. Tyto verze se však liší jen v rozdílném pojmenování a uspořádání jednotlivých bodů. Příkladem může být následující struktura:

1)Titulní list
2)Popis podnikatelské činnosti
3)Cíle firmy a vlastníků
4)Potenciální trhy
5)Analýza konkurence
6)Analýza makroprostředí
7)Swot analýza
8)Marketingová a obchodní strategie
9)Realizační projektový plán
10)Finanční plán
11)Rizika projektu
12)Přílohy

Titulní list by měl obsahovat název, sídlo, jméno autora a zakladatelů a datum založení firmy. Dále bychom měli popsat podnikatelskou činnost, tedy popis produktu, včetně jeho funkcí, výhody oproti konkurenci, prospěch pro zákazníka a také umístění podniku.
podnikatelský plán
Zmínit bychom měli i cíle firmy vlastníků a manažerů firmy a zaměřit se potenciální trhy, zejména velikost trhu, zákazníky a překážky, které nám brání ke vstupu na trh. Neměli bychom zapomínat také na analýzu konkurence, zjistit její silné a slabé stránky.

V podnikatelském plánu je také potřeba zpracovat SWOT analýzu, tedy silné stránky, slabé stránky, hrozby a příležitosti podniku a také PEST analýzu, které nám pomůže zmapovat vnější vlivy. Dále je důležitý marketingový mix, tedy popis produktu, ceny, distribuce a propagace.

Důležité je zmínit i časový harmonogram všech aktivit a jejich dodavatelské zajištění, rizika projektu a jejich příčiny a případně navrhnout opatření. V neposlední řadě je důležité sestavit finanční plán, tedy příjmy, výdaje a zdroje financování.

Jak na dobrý podnikatelský plán?
4 (80%)1
Srpen 2018
Po Út St Čt So Ne
« Čvc    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Poslední

  • Některé zajímavé mýty o zářivkách a LED diodách

    O moderním osvětlení stále ještě mezi lidmi panují některé mytické názory, souvisí to obvykle se zkušenostmi z období 90. let, kdy tato technologie byla teprve takříkajíc v plenkách: Kompaktní zářivky, trubicové zářivky a LED diodová světla bez doteku lidské ruky Zajímavý mýtus, který převládá především u technicky „zdatných“ osob, které se někdy v životě setkaly s halogenovými žárovkami. Klasické halogeny,…

  • Životopisy, jak se přes ně dostat?

    Životopisy můžete roztřídit do několika skupin. Samozřejmě, to nejzákladnější dělení je na dobré a špatné, ale to bychom si to až příliš usnadnili. Dobrý životopis, to je jako diamant v zemi, taky na něj jen tak nenarazíte. I když spousta stránek vydává tuny článků a návodů „Jak vlastně napsat životopis?“, tak úroveň psaného projevu v této formě…

  • Bio nebio

    Bio výrobek znamená, že při jeho výrobě nebyly použité žádné chemické látky, pesticidy nebo umělá hnojiva. Tedy, že kráva se pásla na trávě, která nebyla postříkaná bůhvíčím, že do ní nebyla píchnutá antibiotika a že při jejím chovu bylo dbáno na to, aby byla v rámci možností spokojená. Jablka nebyla chráněná za pomocí pesticidů, rajčata vyrostla…

  • Tak tohle snad zaplatíme spolu, ne?

    Jestli jste někdy slyšeli tuto větu, tak víte, co ostatně poté bude následovat. Obrovská hádka o finanční prostředky domácnosti, které obvykle končí pořádnou melou a rozbitými talíři v kuchyni + vyděšenými dětmi, které z toho mají mindrák na celý život. Finance jsou velmi náročnou disciplínou na zvládnutí pro každou rodinu, hlavně, pokud jich ani jeden nemá dost….

  • Péče o oči

    Oči jsou velmi citlivé orgány a péče o ně by tomuto faktu měla odpovídat. Rozhodně byste ji neměly podceňovat. Některé ženy se o oči začnou více starat, až když se vyskytne problém, což může být už pozdě. Nejběžnějším problémem, který vás může potkat, je zánět spojivek. Jedná o velmi snadno přenosné onemocnění očí, a proto…