Podnikání

Jak na dobrý podnikatelský plán?

Podnikatelský plán by měl obsahovat hlavní cíle a strategie podniku, podnikatelský záměr a jeho přednosti, vymezení trhu, cílových skupin a konkurentů, další kroky budování podniku, plánování obratu, hospodářské výsledky a financování.

Podnikatelský plán slouží jednak k interním a jednak k externím účelům.
Pří sestavování podnikatelského plánu si podnikatel ujasní, jaké kroky musí učinit v jednotlivých oblastech, jak osloví zákazníky, na kterých trzích bude nabízet svůj produkt, jak silná je konkurence, jak se odliší od konkurence či kolik bude potřebovat zaměstnanců.

Externí funkce podnikatelského plánu je důležitá zejména pokud firma potřebuje investora či nějakou podnikatelskou podporu.

Podnikatelské plán by měl být:
– inovativní – měli bychom popsat jakou má náš výrobek přidanou hodnotu, v čem jsme lepší než
konkurence, jaké jsou naše silné stránky
– srozumitelný a stručný – neměli bychom zacházet do technických detailů, měli bychom se držet
pouze základních faktů a vyjadřovat se jednoduše
– logický a přehledný – myšlenky v podnikatelském plánu musí být podloženy fakty a neměly si
odporovat
– pravdivý a reálný – měli bychom v plánu uvádět i naše slabé stránky, hodnocení konkurence a
veškerá rizika, neměli bychom být příliš optimističtí ani pesimističtí
– orientován na budoucnost

Struktura podnikatelského plánu není nikde pevně stanovená, mnoho autorů má svou upravenou verzi. Tyto verze se však liší jen v rozdílném pojmenování a uspořádání jednotlivých bodů. Příkladem může být následující struktura:

1)Titulní list
2)Popis podnikatelské činnosti
3)Cíle firmy a vlastníků
4)Potenciální trhy
5)Analýza konkurence
6)Analýza makroprostředí
7)Swot analýza
8)Marketingová a obchodní strategie
9)Realizační projektový plán
10)Finanční plán
11)Rizika projektu
12)Přílohy

Titulní list by měl obsahovat název, sídlo, jméno autora a zakladatelů a datum založení firmy. Dále bychom měli popsat podnikatelskou činnost, tedy popis produktu, včetně jeho funkcí, výhody oproti konkurenci, prospěch pro zákazníka a také umístění podniku.

Zmínit bychom měli i cíle firmy vlastníků a manažerů firmy a zaměřit se potenciální trhy, zejména velikost trhu, zákazníky a překážky, které nám brání ke vstupu na trh. Neměli bychom zapomínat také na analýzu konkurence, zjistit její silné a slabé stránky.

V podnikatelském plánu je také potřeba zpracovat SWOT analýzu, tedy silné stránky, slabé stránky, hrozby a příležitosti podniku a také PEST analýzu, které nám pomůže zmapovat vnější vlivy. Dále je důležitý marketingový mix, tedy popis produktu, ceny, distribuce a propagace.

Důležité je zmínit i časový harmonogram všech aktivit a jejich dodavatelské zajištění, rizika projektu a jejich příčiny a případně navrhnout opatření. V neposlední řadě je důležité sestavit finanční plán, tedy příjmy, výdaje a zdroje financování.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Duben 2021
Po Út St Čt So Ne
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Poslední

  • E-babeta – jízda za pár korun

    Žijeme v době, která nabízí nespočet různých druhů dopravy, přičemž stále větší prostor dostává doprava individualizovaná, tudíž doprava po vlastní ose, s tím, že tento trend bude v budoucnosti patrně pokračovat. Už nyní můžeme v ulicích, a ostatně i na silnicích, vidět různé dopravní prostředky, kterými se lidí přepravují, kam potřebují. Třebaže smysl dopravy je pořád stejný, a…

  • Podložka na cvičení – jak a podle čeho ji vybrat

    Začínáte se cvičením nebo ho už nějakou dobu provozujete a rozhodli jste se pořídit si pomůcky, které zlepší váš požitek z pohybové aktivity? Jednou z takových základních pomůcek je bezesporu podložka na cvičení. Druhů fitness podložek je velké množství – ať se to týká materiálu, velikosti, funkce nebo typu sportu, pro který je určena. Jaká se, na který druh…

  • Na jakou reklamu vsadit?

    Internet by se dal považovat za virtuální zemi neomezených možností. Vždyť si jenom vezměme skutečnost, kam všude v celém širém světě zasahuje, vezměme si, kolik je jeho uživatelů a kolik lidí tu tedy teoreticky lze klidně i ve zlomku sekundy kontaktovat, co všechno se tu dá provozovat a kdo všechno se tu může kdykoliv a jakkoliv…

  • Co si představit pod pojmem dokovací stanice?

    Jedná se o typ zařízení, které můžeme pomocí USB připojit do počítače. Přístroj umožňuje například přesun souborů nebo aktualizaci firmware přehrávače. Dokovací stanice rozdělujeme na:  univerzální – tento typ můžeme k notebooku připojit nejčastěji pomocí USB, díky kterému je pak dále možno připojení všech dalších zařízení. Jeho výhoda je v tom, že tuto univerzální stanici…

  • Lyžařské brýle chrání váš zrak na svahu

    Jednou z nutných podmínek bezpečného lyžování či snowboardingu jsou brýle. Ty chrání oči před mechanickým poškozením a ostrým sluncem a zároveň mohou zlepšovat vidění. K dostání je nepřeberné množství lyžařských brýlí v různých designech i provedení, záleží jen na vašich preferencích a vkusu. K dostání jsou i modely pro lyžaře s dioptrickými brýlemi nebo brýle s výměnnými…