Podnikání

Jak na dobrý podnikatelský plán?

Podnikatelský plán by měl obsahovat hlavní cíle a strategie podniku, podnikatelský záměr a jeho přednosti, vymezení trhu, cílových skupin a konkurentů, další kroky budování podniku, plánování obratu, hospodářské výsledky a financování.
kancelářské potřeby
Podnikatelský plán slouží jednak k interním a jednak k externím účelům.
Pří sestavování podnikatelského plánu si podnikatel ujasní, jaké kroky musí učinit v jednotlivých oblastech, jak osloví zákazníky, na kterých trzích bude nabízet svůj produkt, jak silná je konkurence, jak se odliší od konkurence či kolik bude potřebovat zaměstnanců.

Externí funkce podnikatelského plánu je důležitá zejména pokud firma potřebuje investora či nějakou podnikatelskou podporu.

Podnikatelské plán by měl být:
– inovativní – měli bychom popsat jakou má náš výrobek přidanou hodnotu, v čem jsme lepší než  
                         konkurence, jaké jsou naše silné stránky
– srozumitelný a stručný – neměli bychom zacházet do technických detailů, měli bychom se držet
                                               pouze základních faktů a vyjadřovat se jednoduše
– logický a přehledný – myšlenky v podnikatelském plánu musí být podloženy fakty a neměly si
                                         odporovat
– pravdivý a reálný – měli bychom v plánu uvádět i naše slabé stránky, hodnocení konkurence a
                                      veškerá rizika, neměli bychom být příliš optimističtí ani pesimističtí
– orientován na budoucnost

Struktura podnikatelského plánu není nikde pevně stanovená, mnoho autorů má svou upravenou verzi. Tyto verze se však liší jen v rozdílném pojmenování a uspořádání jednotlivých bodů. Příkladem může být následující struktura:

1)Titulní list
2)Popis podnikatelské činnosti
3)Cíle firmy a vlastníků
4)Potenciální trhy
5)Analýza konkurence
6)Analýza makroprostředí
7)Swot analýza
8)Marketingová a obchodní strategie
9)Realizační projektový plán
10)Finanční plán
11)Rizika projektu
12)Přílohy

Titulní list by měl obsahovat název, sídlo, jméno autora a zakladatelů a datum založení firmy. Dále bychom měli popsat podnikatelskou činnost, tedy popis produktu, včetně jeho funkcí, výhody oproti konkurenci, prospěch pro zákazníka a také umístění podniku.
podnikatelský plán
Zmínit bychom měli i cíle firmy vlastníků a manažerů firmy a zaměřit se potenciální trhy, zejména velikost trhu, zákazníky a překážky, které nám brání ke vstupu na trh. Neměli bychom zapomínat také na analýzu konkurence, zjistit její silné a slabé stránky.

V podnikatelském plánu je také potřeba zpracovat SWOT analýzu, tedy silné stránky, slabé stránky, hrozby a příležitosti podniku a také PEST analýzu, které nám pomůže zmapovat vnější vlivy. Dále je důležitý marketingový mix, tedy popis produktu, ceny, distribuce a propagace.

Důležité je zmínit i časový harmonogram všech aktivit a jejich dodavatelské zajištění, rizika projektu a jejich příčiny a případně navrhnout opatření. V neposlední řadě je důležité sestavit finanční plán, tedy příjmy, výdaje a zdroje financování.

Září 2019
Po Út St Čt So Ne
« Čvc    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Poslední

  • Získejte si důvěru vašich zaměstnanců díky výběru umístění pracovního stolu!

    Základ, ať už v osobním nebo pracovním životě, představují vyrovnané vztahy. Mít dobré vztahy se svým okolím dokáže výrazně ovlivnit pohodu člověka. A protože člověk tráví většinu svého aktivního dne v práci, vztahy na pracovišti jsou skutečně důležité. To jednak mezi samotnými zaměstnanci, ale i ve vztahu zaměstnavatel-zaměstnanec. Věděli jste o tom, že důvěru svých…

  • Pojměte školní výlet jiným způsobem

    Snažit se zavděčit svým žákům chtěl někdy za svou praxi snad každý kantor. Není se čemu divit, neboť mít na starost skupinu malých školáků, kteří prahnou po zážitcích, to si vyžaduje speciální cítění a zájem těmto ratolestem něco dopřát. Pokud tedy hledáte zajímavé tipy na výlety pro vaše svěřence, měli byste vědět o jedné speciální…

  • Vchodové dveře jsou vstupní bránou do soukromí

    Ne u každých vchodových dveří nalezneme číslo bytu, ale rozhodně se za nimi ukrývá něco, co je pro danou rodinu nebo i jednotlivce zázemí. Místo, kde si každý rád odpočine, ale také pobaví s přáteli. Prostory, kde nabývá sílu na nový den a kde se také tvoří kulinářské hodnoty. Aby všechno bylo v souladu se správným designem,…

  • Klimatizace do domu

    Jestliže je nejlepší doba, kdy si pořídit tento zázrak, pak je to jaro. Proč? Protože prodejci zrovna na jaře mají mnohem více volných termínů, než v době, kdy je sezóna v plném proudu. Pokud chcete být s klimatizací skutečně spokojeni, pak byste se měli zaměřit na výběr toho nejlepšího obchodníka. Pomoct by vám k tomu mohly recenze a hodnocení…

  • Jak se hlídají auta?

    Pokud nějaký podnik používá osobní (a nejen osobní) vozidla, měl by se už od okamžiku svého vzniku zajímat o RMC systém, tedy o GPS monitoring provozu osobních vozidel. A to z mnoha důvodů, z nichž ani jeden není bezvýznamný. Jde totiž o to, že ne všichni zaměstnanci jsou svatoušci a příležitost dělá zloděje, a konec konců se…