Podnikání

Jak na dobrý podnikatelský plán?

Podnikatelský plán by měl obsahovat hlavní cíle a strategie podniku, podnikatelský záměr a jeho přednosti, vymezení trhu, cílových skupin a konkurentů, další kroky budování podniku, plánování obratu, hospodářské výsledky a financování.
kancelářské potřeby
Podnikatelský plán slouží jednak k interním a jednak k externím účelům.
Pří sestavování podnikatelského plánu si podnikatel ujasní, jaké kroky musí učinit v jednotlivých oblastech, jak osloví zákazníky, na kterých trzích bude nabízet svůj produkt, jak silná je konkurence, jak se odliší od konkurence či kolik bude potřebovat zaměstnanců.

Externí funkce podnikatelského plánu je důležitá zejména pokud firma potřebuje investora či nějakou podnikatelskou podporu.

Podnikatelské plán by měl být:
– inovativní – měli bychom popsat jakou má náš výrobek přidanou hodnotu, v čem jsme lepší než  
                         konkurence, jaké jsou naše silné stránky
– srozumitelný a stručný – neměli bychom zacházet do technických detailů, měli bychom se držet
                                               pouze základních faktů a vyjadřovat se jednoduše
– logický a přehledný – myšlenky v podnikatelském plánu musí být podloženy fakty a neměly si
                                         odporovat
– pravdivý a reálný – měli bychom v plánu uvádět i naše slabé stránky, hodnocení konkurence a
                                      veškerá rizika, neměli bychom být příliš optimističtí ani pesimističtí
– orientován na budoucnost

Struktura podnikatelského plánu není nikde pevně stanovená, mnoho autorů má svou upravenou verzi. Tyto verze se však liší jen v rozdílném pojmenování a uspořádání jednotlivých bodů. Příkladem může být následující struktura:

1)Titulní list
2)Popis podnikatelské činnosti
3)Cíle firmy a vlastníků
4)Potenciální trhy
5)Analýza konkurence
6)Analýza makroprostředí
7)Swot analýza
8)Marketingová a obchodní strategie
9)Realizační projektový plán
10)Finanční plán
11)Rizika projektu
12)Přílohy

Titulní list by měl obsahovat název, sídlo, jméno autora a zakladatelů a datum založení firmy. Dále bychom měli popsat podnikatelskou činnost, tedy popis produktu, včetně jeho funkcí, výhody oproti konkurenci, prospěch pro zákazníka a také umístění podniku.
podnikatelský plán
Zmínit bychom měli i cíle firmy vlastníků a manažerů firmy a zaměřit se potenciální trhy, zejména velikost trhu, zákazníky a překážky, které nám brání ke vstupu na trh. Neměli bychom zapomínat také na analýzu konkurence, zjistit její silné a slabé stránky.

V podnikatelském plánu je také potřeba zpracovat SWOT analýzu, tedy silné stránky, slabé stránky, hrozby a příležitosti podniku a také PEST analýzu, které nám pomůže zmapovat vnější vlivy. Dále je důležitý marketingový mix, tedy popis produktu, ceny, distribuce a propagace.

Důležité je zmínit i časový harmonogram všech aktivit a jejich dodavatelské zajištění, rizika projektu a jejich příčiny a případně navrhnout opatření. V neposlední řadě je důležité sestavit finanční plán, tedy příjmy, výdaje a zdroje financování.

Jak na dobrý podnikatelský plán?
Ohodnoťte příspěvek
Říjen 2017
Po Út St Čt So Ne
« Srp    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Poslední

  • KVĚTOVÉ ESENCE DR. BACHA

    Dr. Bach se narodil v roce 1886 v Anglii a již jako malý byl velmi citlivý vůči bolesti a utrpení jiných lidí i zvířat. Tento vystudovaný lékař v 30. letech v Anglii vytvořil léčebný systém z květových esencí. Tyto esence jsou tvořeny z 38 výtažků různých planě rostoucích květin a stromů. Bachovy esence pomáhají zvládat různé záporné emoce jako stres, strach, úzkost…

  • Úcta k tradici je důležitá

    Literární noviny s dlouholetou tradicí vyšly poprvé jako nakladatelský časopis v roce 1927. Po sametové revoluci se postupně v novinách zázemí proměňovalo, střetávaly se různé názory v kulturním nebo společenském dění. Následně se Literární noviny osamostatnily. Literární noviny vycházejí v tištěné podobě ve formě měsíčníku. Mají samozřejmě i svou www stránku. Redakce novin je složená z velmi zkušených redaktorů. V současné době…

  • Všichni vydělávejme online!

    Ne jednoho napadne, že by se začal živit něčím, co ho nebude nutit vstávat každý den v brzkých ranních hodinách a plahočit se hromadnou dopravou nebo autem na své pracoviště. Každý by chtěl pracovat z pláže. Věnovat pár hodin denně činnosti, která by mu zajistila pravidelný příjem. Dnešní podoba světa, která se divokým tempem mění v přetechnizované místo,…

  • Asymetrický svět

    Letošní móda je ve znamení asymetrie. Ta by měla být k vidění jak v oblékání, tak i v účesech, ve střihu vlasů. Pokud můžete, pořiďte si také tento zakřivený styl, protože asymetrická móda sluší každému typu ženy. Asymetrické prvky mohou zdobit naprosto všechny kousky oděvů. Asymetrie potom rozhodně sluší šatům, sukním, nebo i některým vrchním dílům oblečení. Tenhle…

  • Víte, jak byste správně měla prát prádlo nebo jak obsluhovat pračku?

    Chcete bílé a čisté prádlo? Chcete vědět, kolik prášku ideálně naložit, jak prádlo roztřídit a jak zařídit, aby prádlo vonělo? Ujistěte se, že máte prádlo beze skvrn a úplně čisté. Nejde jenom o to, jaký prací prášek zvolíte nebo jakou přidáte aviváž. Musíte znát i pár tajných triků. Nezapomeňte všechno prádlo roztřídit Většinou třídíme klasicky…

Top příspěvky

    ">