Podnikání

Jak na dobrý podnikatelský plán?

Podnikatelský plán by měl obsahovat hlavní cíle a strategie podniku, podnikatelský záměr a jeho přednosti, vymezení trhu, cílových skupin a konkurentů, další kroky budování podniku, plánování obratu, hospodářské výsledky a financování.
kancelářské potřeby
Podnikatelský plán slouží jednak k interním a jednak k externím účelům.
Pří sestavování podnikatelského plánu si podnikatel ujasní, jaké kroky musí učinit v jednotlivých oblastech, jak osloví zákazníky, na kterých trzích bude nabízet svůj produkt, jak silná je konkurence, jak se odliší od konkurence či kolik bude potřebovat zaměstnanců.

Externí funkce podnikatelského plánu je důležitá zejména pokud firma potřebuje investora či nějakou podnikatelskou podporu.

Podnikatelské plán by měl být:
– inovativní – měli bychom popsat jakou má náš výrobek přidanou hodnotu, v čem jsme lepší než  
                         konkurence, jaké jsou naše silné stránky
– srozumitelný a stručný – neměli bychom zacházet do technických detailů, měli bychom se držet
                                               pouze základních faktů a vyjadřovat se jednoduše
– logický a přehledný – myšlenky v podnikatelském plánu musí být podloženy fakty a neměly si
                                         odporovat
– pravdivý a reálný – měli bychom v plánu uvádět i naše slabé stránky, hodnocení konkurence a
                                      veškerá rizika, neměli bychom být příliš optimističtí ani pesimističtí
– orientován na budoucnost

Struktura podnikatelského plánu není nikde pevně stanovená, mnoho autorů má svou upravenou verzi. Tyto verze se však liší jen v rozdílném pojmenování a uspořádání jednotlivých bodů. Příkladem může být následující struktura:

1)Titulní list
2)Popis podnikatelské činnosti
3)Cíle firmy a vlastníků
4)Potenciální trhy
5)Analýza konkurence
6)Analýza makroprostředí
7)Swot analýza
8)Marketingová a obchodní strategie
9)Realizační projektový plán
10)Finanční plán
11)Rizika projektu
12)Přílohy

Titulní list by měl obsahovat název, sídlo, jméno autora a zakladatelů a datum založení firmy. Dále bychom měli popsat podnikatelskou činnost, tedy popis produktu, včetně jeho funkcí, výhody oproti konkurenci, prospěch pro zákazníka a také umístění podniku.
podnikatelský plán
Zmínit bychom měli i cíle firmy vlastníků a manažerů firmy a zaměřit se potenciální trhy, zejména velikost trhu, zákazníky a překážky, které nám brání ke vstupu na trh. Neměli bychom zapomínat také na analýzu konkurence, zjistit její silné a slabé stránky.

V podnikatelském plánu je také potřeba zpracovat SWOT analýzu, tedy silné stránky, slabé stránky, hrozby a příležitosti podniku a také PEST analýzu, které nám pomůže zmapovat vnější vlivy. Dále je důležitý marketingový mix, tedy popis produktu, ceny, distribuce a propagace.

Důležité je zmínit i časový harmonogram všech aktivit a jejich dodavatelské zajištění, rizika projektu a jejich příčiny a případně navrhnout opatření. V neposlední řadě je důležité sestavit finanční plán, tedy příjmy, výdaje a zdroje financování.

Jak na dobrý podnikatelský plán?
4 (80%)1
Duben 2018
Po Út St Čt So Ne
« Bře    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Poslední

  • Když hlasem ovládáte svět

    Ještě před několika lety by tohle nebylo možné, svět techniky a vůle lidí však dokazuje, že nic není nemožné a všechno jde zvládnout levou zadní. V Česku nyní existuje naprosto unikátní nezisková organizace, která se specializuje nejen na výuku používání počítače a internetu, specifikem však je to, že celý počítač ovládáte pouze svým hlasem s malou pomocí…

  • Úspora elektřiny v domácnostech při provozu LED žárovek

    Udělejme si takový kratičký výpočet úspory elektrické energie a návratnosti pořizovací ceny LED žárovek: LED žárovky. Někteří je dobře znají a běžně používají. Ale stále jsou mezi námi tací, zejména starší generace, co s pořízením LED žárovek otálí a stále v jejich domácnostech dožívají klasické žárovky. Pravda, na trhu edisonovu žárovku již neseženete (v roce 2012 se přestaly…

  • Chodící železářství

    S piercingem začínají mladí většinou někde kolem puberty. Může to být tak trochu projev vzdoru nebo se jim prostě kamínek v nose, na jazyku, či další kroužky v uších líbí. Obvykle nezůstanou jen u jednoho piercingu, ale pořídí si jich postupně několik. A pak se většinou stává, že dospějí a toto zkrášlování se jim buď přestane líbit, nebo…

  • Pracující studenti a jejich vize

    Už dávno není pravdou, že studenti se jenom učí, chodí na party a rodiče jim platí všechno. Tedy není to realitou aspoň pro drtivou většinu studentů, kteří si na svá studia a „vymývání mozků západním školstvím“ musí pěkně poctivě vydělat. A mnohdy jsou to právě studenti, kdo jsou hnací silou byznysu a ekonomiky v univerzitních městech….