Podnikání

Jak na dobrý podnikatelský plán?

Podnikatelský plán by měl obsahovat hlavní cíle a strategie podniku, podnikatelský záměr a jeho přednosti, vymezení trhu, cílových skupin a konkurentů, další kroky budování podniku, plánování obratu, hospodářské výsledky a financování.
kancelářské potřeby
Podnikatelský plán slouží jednak k interním a jednak k externím účelům.
Pří sestavování podnikatelského plánu si podnikatel ujasní, jaké kroky musí učinit v jednotlivých oblastech, jak osloví zákazníky, na kterých trzích bude nabízet svůj produkt, jak silná je konkurence, jak se odliší od konkurence či kolik bude potřebovat zaměstnanců.

Externí funkce podnikatelského plánu je důležitá zejména pokud firma potřebuje investora či nějakou podnikatelskou podporu.

Podnikatelské plán by měl být:
– inovativní – měli bychom popsat jakou má náš výrobek přidanou hodnotu, v čem jsme lepší než  
                         konkurence, jaké jsou naše silné stránky
– srozumitelný a stručný – neměli bychom zacházet do technických detailů, měli bychom se držet
                                               pouze základních faktů a vyjadřovat se jednoduše
– logický a přehledný – myšlenky v podnikatelském plánu musí být podloženy fakty a neměly si
                                         odporovat
– pravdivý a reálný – měli bychom v plánu uvádět i naše slabé stránky, hodnocení konkurence a
                                      veškerá rizika, neměli bychom být příliš optimističtí ani pesimističtí
– orientován na budoucnost

Struktura podnikatelského plánu není nikde pevně stanovená, mnoho autorů má svou upravenou verzi. Tyto verze se však liší jen v rozdílném pojmenování a uspořádání jednotlivých bodů. Příkladem může být následující struktura:

1)Titulní list
2)Popis podnikatelské činnosti
3)Cíle firmy a vlastníků
4)Potenciální trhy
5)Analýza konkurence
6)Analýza makroprostředí
7)Swot analýza
8)Marketingová a obchodní strategie
9)Realizační projektový plán
10)Finanční plán
11)Rizika projektu
12)Přílohy

Titulní list by měl obsahovat název, sídlo, jméno autora a zakladatelů a datum založení firmy. Dále bychom měli popsat podnikatelskou činnost, tedy popis produktu, včetně jeho funkcí, výhody oproti konkurenci, prospěch pro zákazníka a také umístění podniku.
podnikatelský plán
Zmínit bychom měli i cíle firmy vlastníků a manažerů firmy a zaměřit se potenciální trhy, zejména velikost trhu, zákazníky a překážky, které nám brání ke vstupu na trh. Neměli bychom zapomínat také na analýzu konkurence, zjistit její silné a slabé stránky.

V podnikatelském plánu je také potřeba zpracovat SWOT analýzu, tedy silné stránky, slabé stránky, hrozby a příležitosti podniku a také PEST analýzu, které nám pomůže zmapovat vnější vlivy. Dále je důležitý marketingový mix, tedy popis produktu, ceny, distribuce a propagace.

Důležité je zmínit i časový harmonogram všech aktivit a jejich dodavatelské zajištění, rizika projektu a jejich příčiny a případně navrhnout opatření. V neposlední řadě je důležité sestavit finanční plán, tedy příjmy, výdaje a zdroje financování.

Summary
FacebookFacebook MessengerPinterest
Červen 2017
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Poslední

  • Poptávkový server, na kterém najdete odborníky ve všech oborech

    Jistě i Vy si dobře uvědomujete, že není dobré se sami pouštět do věcí, o kterých nic nevíte, nebo o kterých si jen myslíte, že o nich víte. Spousta lidí se v dnešní době pouští například do rekonstrukcí nebo stavby domu či bytu svépomocí, protože si myslí, že tak ušetří, ale tak tomu není, protože pokud…

  • Pořiďte si i Vy kvalitní světelný zdroj všude, kam potřebujete

    Od vynálezu první žárovky prošel tento světelný zdroj mnoha proměnami a samozřejmě mnoha zlepšeními. V dnešní době už si můžete pořídit úsporné žárovky do Vaší domácnosti a také vysoce kvalitní a spolehlivé výbojky pro osvětlení každého prostoru venku a samozřejmě také světelné zdroje, které lze využít v průmyslu, ve fotografování či třeba do Vašeho automobilu a podobně….

  • Studentů univerzit ubývá

    Studenti hlásící se na univerzity a vysoké školy ubývají. Od roku 2010, kdy za vidinou titulu před, ale také za jménem ve specializovaném oboru, studovalo téměř 400 tisíc lidí, počet klesl na letošních 326 tisíc. Rada vysokých škol očekává propad v řadách tisíců studentů i do dalších let. Menší zájem o vysoké školy pramení také z financování….

  • Česká asociace doktorandů

    Výzkum doktorandů je mezi institucemi přehlíženou pozicí. Výzkumu se nevěnuje dostatečná pozornost, nikdo se ve vědě nesoustředí na pomoc studentům doktorandského programu a orgány se o jejich funkci také nijak přehnaně nezajímají. Z důvodu nízkých stipendií není možné z pohledu doktorandů věnovat se skutečně a zarytě svému vědeckému projektu či psaní odborné studie nebo disertační práce a…

  • Velké plány Ostravské Univerzity

    Stavba nové fakulty umění, sportovní areál pro univerzitní studenty, cvičná nemocnice a obor stomatologie. Na Ostravskou univerzitu čeká rušné období. Sportovní areál V současné době plánuje domovská univerzita třetího největšího města v republice velký stavební projekt: sportovní areál ostravské univerzity, jejž by mohli využít nejenom studenti, ale také široká veřejnost. Právě teď se v Ostravě hledá ta nejvhodnější…

Top příspěvky